BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Thursday, April 23, 2009

part 1 : da begining...

`si dia` tidak pernah memberitahu ku...
bahawesenye..
beliau menghidap
sejenis penyakit...
yang melibatkan nyawa....

semuanya terbongkar setelah sekian lama....

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

tarikh : tahun 2005
lokasi : rumah kediamanku

``satu pagi..
aku di ajak oleh `si dia`
ke sebuah hospital...
aku bertanya...
"nk wtpe pegi hospital ***..???"
`si dia` tidak menjawab...
aku pon bersiap untuk menemankan *** ke hospital...

* * * * * *

lokasi : hospital angkatan tentera, lumut

```si dia` memandu bergerak
memasuki kawasan pengkalan TLDM...
terus menghala ke hospital yang di nyatakan td...
aku pon mengikut shaja langkah `si dia`...

~~~

setibanya di wad perempuan...
aku di arahkan oleh `si dia` agar memegang sebantar beg tangannya...
beliau berbuat demikian
kerana jururawat
meminta beliau naik ke atas penimbang
untuk mengukur berat dan ketinggian...

sejurus demikian..
seorang jururawat membelek-belek fail
berisi data `si dia`..
kemudian berakata kepada nya...

aku terdengar sesuatu

" **** ******....
nk buat pembedahan sekarang ke..???

aku tergamam....
ape sume nie..???
kemudian..
`si dia` meminta aku supaya menelefon abah
dan beritahu bahawa `si dia` admitted..
minta abah datang bawak pakaian `si dia`...


* * * * * * * *

`kita tiada pakar di sini...
akan pindahkan ke
hospital kuala lumpur...

1 ekor kucen komen:

OREOO said...

2005??
oh god..